تفاوت اصلی ناودانی سنگین و سبک > 자유게시판

본문 바로가기


자유게시판

تفاوت اصلی ناودانی سنگین و سبک

페이지 정보

profile_image
작성자 Ted Showers
댓글 0건 조회 17회 작성일 24-09-23 05:03

본문

WhatsApp-Image-2021-12-07-at-10.14.45.jpegراه‌اندازی و نصب ناودانی اروپایی بر روی دیوار خشک، دشوار است.
پیچ شدن و اتصال ناودانی سنگین به دیوار خشک، مهارت و تمرین بسیار زیادی نیاز دارد؛ بنابراین در بیشتر موارد استفاده از ناودانی چوبی ترجیح داده می‌شود‌.
ناودانی‌های فلزی در مناطق مرطوب، مستعد زنگ‌زدگی هستند، اما اغلب آن‌ها را با ورق گالوانیزه تولید می‌کنند تا فرایند تخریب آن‌ها متوقف شود.
برش ناودانی اروپایی
به جرات می‌توان گفت که ساخت و عرضه ناودانی اروپایی سنگین، کار دشواری است، چراکه برش آن به لوازم خاص و مهارت بالایی نیاز دارد. برای برش ورق‌های فولادی بایستی از یک اره میتر یا اره مدور مجهز به تیغه برش فلز و برش‌های قلع استفاده کرد. این امر سبب می‌شود که بریدن فولاد دشوارتر از بریدن چوب باشد. بنابراین سختی کار با فولاد برای نیروی انسانی بیش از سختی کار با متریال چکش‌خواری مانند چوب، خواهد بود.

کاربرد ناودانی ساده
ناودانی که جان آن به صورت ساده و یک تکه باشد، ناودانی ساده نامیده می‌شود. کاربرد ناودانی در ساختمان‌سازی بیشتر در ساختن پل‌های باربر است.

معایب ناودانی اروپایی
هر محصولی در کنار مزایای مختلف معایبی نیز دارد؛ اما این مفهوم بدان معنا نیست که کاربردهای آن محصول محدود باشند. در ادامه به بیان معایب ناودانی اروپایی سنگین خواهیم پرداخت:

کاربرد ناودانی‌های اروپایی
ناودانی یکی از مقاطع پرکاربرد فولادی است که استفاده‌های فراوانی در صنایع مختلف از آن می‌شود. با به دست آوردن اطلاعات در مورد ناودانی بهتر می‌توانید نسبت به کاربردهای انواع ناودانی شناخت پیدا کنید. ناودانی اروپایی به دلیل ضخامت بالایی که دارد، جهت استفاده در پروژه‌های بزرگ به صورت تکی یا جفتی مناسب است. در زیر چند نمونه از کاربردهای آن را بیان می‌کنیم.

نحوه‌ی سایزبندی ناودانی
بعد از بررسی کاربرد ناودانی در ساختمان سازی، به بررسی نحوه‌ی سایزبندی این محصول می‌پردازیم. سایزبندی انواع مختلف ناودانی از روی ارتفاع آن‌ها انجام شده و عدد مربوطه هم برحسب سانتی‌متر بیان می‌شود. بنابراین ناودانی ۳ دارای ارتفاع ۳ سانتی‌متر و ناودانی ۶ هم دارای ارتفاع ۶ سانتی‌متر است.

فرآیند تولید ناودانی چگونه است؟
تاوانی‌ها بر اساس روش‌های تولید به دودسته‌ پرسی و فابریک تقسیم‌بندی خواهند شد. درروش پرسی اول ورق‌های فولادی را در اندازه‌های که موردنیاز بوده را برش داده، سپس آن‌ها را از ناحیه‌های عرضی و به‌وسیله‌ دستگاه ناودانی فرمینگ خم خواهند کرد تا به شکل U تبدیل شوند. ناودانی‌های فابریک به‌وسیله فرآیندهای نورد گرم و سرد تولیدشده است، که در صنعت متعارف‌تر هستند. در عملیات نورد گرم شمش فلز اول مقابل حرارت ۱۱۰۰ درجه سانتی‌گراد کوره قرار خواهند گرفت، سپس آن‌ها سرد شده و از غلتک‌های که افقی و عمودی {غلتک‌های نورد} عبور داده می‌شود. با این روش به‌تدریج شکل موردنظر را به خود خواهد گرفت و در مرحله آخر برش داده می‌شود.

inblog-2-1.pngاستاندارد ساخت ناودانی سبک و سنگین
برای تولید ناودانی، استانداردهای مختلفی وجود دارد. ناودانی فولادی سبک و سنگین از لحاظ استاندارد ساخت با هم فرق دارند. ناودانی آهنی سنگین براساس استاندارد آلمان DIN 1026 تولید می‌شود. در ساخت پروفیل ناودانی مقاطع U شکل آن از استاندارد UPN و پروفیل مقاطع C شکل آن از استاندارد UPE استفاده می‌کنند. استاندارد ساخت ناودانی سبک براساس استاندارد ملی ایران با شماره 4477-1 و 4477-2 می‌باشد و استانداردهای EN 10279، DIN 1026-12 و GOST 8240 معادل آن هستند. از دیگر استانداردهای ساخت ناودانی می‌توان به استاندارد فرانسه A 45-255 و استاندارد مقاوم در برابر خوردگی DIN EN ISO 12966-3 اشاره کرد.

댓글목록

등록된 댓글이 없습니다.

상단으로

TEL. 041-554-6204 FAX. 041-554-6220 충남 아산시 영인면 장영실로 607 (주) 비에스지코리아
대표:홍영수 / 개인정보관리책임자:김종섭

Copyright © BSG AUTO GLASS KOREA All rights reserved.

모바일 버전으로 보기